Cara berjimak mengikut tuntutan Islam

Bismillahirrahmannirahim...
Sabda Rasulullah saw : "Wahai Ali! Peliharalah wasiatku ini sebagaimana aku telah memeliharanya dari Jibril a.s"
So, hari ni Fza nk share dgn anda YG TELAH BERKAHWIN SHJ ok...

CARA YG PATUT DI ELAK
  1. JANGAN berjimak di bawah pohon kayu berbuah. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang tukang sebat atau ketua yg bengis.
  2. JANGAN berjimak antara azan dan iqamah. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg suka menumpahkan darah.
  3. JANGAN berjimak jika isteri sedang hamil melainkan jika kedu-duanya berwuduk. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg buta hati dan bakhil tangan.
  4. JANGAN berjimak pada pertengahan nisfu Syaaban. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan mempunyai tanda yg jelik pada muka dan rambutnya.
  5. JANGAN berjimak pada akhir bulan ( tinggal 2 hari ). Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg meminta-minta.
  6. JANGAN berjimak semasa syahwat terhadap saudara perempuan. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi penolong dan pembantu kepada orang yg zalim dan tangannya membuat kebinasaan kepada banyak manusia.
  7. JANGAN berjimak dengan isterimu di atas loteng. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg munafik dan pelampau yg melewati batas.
  8. JANGAN berjimak dengan isterimu pada malam kamu hendak keluar bermusafir. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan membelanjakan harta pada jalan yg tidak haq.
  9. JANGAN berjimak semasa kamu keluar bermusafir. Dalam tempoh 3 hari 3 malam. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi pembantu kepada setiap orang yg zalim.
  10. JANGAN berjimak dengan isterimu pada awal malam ( sebelum isyak ). Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg ahli sihir, songlap dan menghendaki dunia daripada akhir.

CARA YG DITUNTUT
  1. JIMAK pd malam Isnin. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg berpegang teguh dengan kitab Allah dan redha terhadap segala pembahagian Allah swt.
  2. JIMAK pd malam Selasa. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan mendapat nikmat mati syahid sesudah syahadah dan Allah tidak akan azabkannya ( turun bala ) kepadanya bersama-sama orang musyrikin. Mulutnya berbau harum, yang akan melembutkan hati orang, bersih lidahnya daripada mengumpat, berdusta dan mengadu domba.
  3. JIMAK pd malam Khamis. Jika Allah mengurniakan anak, ia adalah seorang dari kalangan yg bijaksana atau dari kalangan orang alim.
  4. JIMAK sewaktu matahari di tengah langit ( tengahari ). Jika Allah mengurniakan anak, ia tidak dihampiri oleh syaitan sehingga ia tua dan menjadi seorang yg faqih serta Allah swt rezekikan kepadanya keselamatan agama dan dunia.
  5. JIMAK pd malam Jumaat. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang pemidato yg berwibawa dan petah.
  6. JIMAK pd hari Jumaat selepas Asar. Jika Allah mengurniakan anak, ia akan menjadi seorang yg terkenal, masyhur dan alim.
  7. JIMAK pd malam Jumaat selepas Isyak yg akhir. Jika Allah mengurniakan anak, ia diharapkan menjadi seorang yg terkemuka.

SUNAT
  1. Suci daripada hadas kecik dan sunat berwuduk.
  2. Mandi dan memakai wangian.
  3. Jangan terlalu lapar dan terlalu kenyang.
  4. Bergurau senda.
  5. Berselimut di atas satu hamparan.
  6. Membaca doa :








Sabda Rasulullah saw yang bermaksud " apabila di antara kamu mencampuri isterinya kemudian dia akan mengulangi persetubuhannya itu maka hendaklah dia mencuci zakarnya terlebih dahulu " (Hadis Riwayat Baihaqi)


Kredit to Mr Google & mselim3.blogspot.com

:: TQ 4 READING :: LUVPEACENOTWAR ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright© All Rights Reserved cikpuanfaidhi.blogspot.com